Istnieje wiele sposobów, dzięki którym można wykonać nowy, potrzebny odwiert. Jednym z nich jest wykorzystanie wiertnicy samojezdnej, która może być wyposażona w hydraulicznie stawiany maszt oraz samojezdne podwozie z gumowymi pasami gąsienic. Na dole tego masztu znajduje się stół roboczy posiadający hydrauliczne zaciski do rur. Jest to niezbędne na etapie rurowania.
Wiertnica samojezdna posiada poza tym regulator obrotów oraz głowicę napędową z dwubiegowym silnikiem hydraulicznym. Czas pracy wiertnicy samojezdnej zależy od głębokości otworu. Zdarza się, że od momentu postawienia masztu wiertnica samojezdna w ciągu dwóch godzin potrafi za pomocą świdra ślimakowego metodą płuczkową wykonać otwór o głębokości do trzydziestu lub czterdziestu metrów.
Jednym z elementów wiertnicy samojezdnej jest wciągarka z szarpakiem, która także może mieć silnik hydrauliczny. Może ważyć od 13 000 do 15 000 kilogramów, co jest uzależnione od jej wielkości i osprzętu. Pomimo takiej wagi łatwo ją przetransportować z miejsca na miejsce. Może być wykorzystywana do wiercenia udarowego narzędziami udarowymi (szlamówkami) z wykorzystaniem mechanizmu szarpakowego oraz wciągarki hydraulicznej z jednoczesnym rurowaniem wykonywanego otworu.